קידום אתרים בגוגל – המדריך המלא למקדם המתחיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המדריך המלא למקדם המתחיל

קידום אתרים בגוגל – מדריך למתחילים

קידום אתרים או בביטוי המוכר יותר לרובנו SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization ) הוא תהליך במהלכו משפרים את נראות האתר בגוגל, ומאפשרים למנוע החיפוש להעניק לו דירוג גבוה יותר בביטויי חיפוש פופולריים.

כיום ברור מעל כל ספק, שמעל 98% מהלקוחות מבצעים חיפוש בגוגל, ולכן יש יתר חשיבות שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. אם אתם חדשים בתחום קידום אתרים, ומעוניינים להרחיב את הידע המעשי שלכם בתחום, המאמר הנוכחי מיועד עבורכם.

 

האם האתר שלכם קיים מבחינת גוגל?

לפני שבכלל מתחילים לעסוק בקידום אתרים, יש לוודא שגוגל מכיר את האתר ו"מאנדקס" אותו.
מה זה אומר אתר מאונדקס בגוגל? הכוונה היא שגוגל שמרה גרסה של האתר בתוצאות החיפוש.
למי שעדיין לא יודע איך עובד מנוע החיפוש נסביר ונבהיר, שגוגל לא שולפת את תוצאות החיפוש שלה אי שם מרחבי הרשת, אלא סורקת תוצאות שונות ומוסיפה אותן לאינדקס שלה (בכל יום, מוסיפה גוגל מיליארדים של אתרים ודפים מרחבי הרשת לאינדקסים שלה).
כדי לוודא אם האתר שלכם מאונדקס בגוגל, מומלץ להריץ בדיקה בחיפוש גוגל באופן הבא:
site:domain.co.il

את המילה domain החליפו עם כתובת אתרכם, והריצו את הפקודה בשורת ה-URL. התוצאה שתקבלו תיידע אתכם בכל עמודי האתר שגוגל אכן הוסיפה לאינדקס שלה.

מחקר מילות מפתח

לפני שמתחילים כל פרויקט של קידום אתר בגוגל, יש לבצע מחקר מילות מפתח איכותי. אם אתם רוצים לקדם אתר בנישה מסוימת למשל קייטרינג בירושלים, עליכם לוודא שאתר האינטרנט שלכם פונה לקהל הרלוונטי באמצעות הביטויים הנפוצים שהוא מחפש.
כיצד תבדקו זאת?
ברשת יש מגוון כלים למחקר מילות מפתח, כאשר הפופולרי ביניהם הוא כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.
המטרה שלכם תהיה ליצור רשימה של נושאים וביטויים שיכולים לעניין את קהל היעד שלכם, ואותם הוא בהכרח יבחר לחפש.
שימו לב שתחום קידום האתר הינו תחום תחרותי, והתחרות אינה פוסקת אף פעם. ככל שתכנסו עם האתר שלכם מאוחר יותר לנישת הקידום, כך תצטרכו להשקיע מאמץ רב יותר כדי לצמצם פערים ולהופיע בראש תוצאות החיפוש. חשוב לזכור עקרון זה, שכן בגלל התחרות הרבה והצורך במחקר התחום דורש סבלנות רבה.

ייצור תוכן לאתר ברמה גבוהה

לאחר שיש לכם ביטויי חיפוש רלוונטיים, זה הזמן המתאים להתחיל לייצר תוכן איכותי ומעניין.
מבחינתנו אתר איכותי הוא כזה שאינו קופא על שמריו, אלא מתרענן, מחדש ומייצר תוכן איכותי לקהל הגולשים כל הזמן. בנוסף, מומלץ לעדכן תכנים ישנים הקיימים באתר ולהוסיף פסקאות רלוונטיות. בדרך כזו ניתן לרכוש קהילה נאמנה של גולשים המבקרים באתר, וכמובן לזכות לאהדתו הנצחית של גוגל (:

אופטימיזציה למבנה האתר

מבחינת גוגל, חווית משתמש היא אחד הגורמים הקריטיים בהצלחת קידום אורגני ושיפור ההמרות. לכן, תהליך האופטימיזציה חייב להתמקד גם במבנה האתר. כאשר אתר משתלב בתהליך קידום, יש לבדוק אותו בעיקר מנקודת המבט של הלקוחות הפוטנציאליים.
מומלץ מאוד להקפיד על מבנה ברור וקריא, ולהצמד לנקודות הבאות:

  • היררכית אתר ברורה- אתר המחולק לקטגוריות ותתי קטגוריות יסרק טוב יותר על ידי גוגל. חשוב להקפיד שהקטגוריות יורכבו מעמודים ולא רק מפוסטים.
  • ניווט קל- אתר שבנוי נכון יאפשר לכל גולש חדש שנכנס להגיע בקלות לכל יעד תוך מספר קליקים.
  • מפת אתר XML – כלי שניתן לסדר דרכו את ההיררכיה של האתר כמו גם להסיר ממנו דפים שאינכם מעוניינים שגוגל יסרוק. רצוי להעדיף מפה דינמית, כלומר מפת אתר המתעדכנת במקביל לשינויי האתר.

בניית קישורים חיצוניים

השלב הבא אחרי מילוי דפי האתר בתוכן שיצרתם, הוא לגרום לגוגל להאמין שהוא חשוב והכרחי. קישורים חיצוניים הם בין הפרמרטרים העיקריים שמשתמשים באמצעות קידום אתרים אורגני, ויש מגוון דרכים שאתם עצמכם תוכלו לתרום לקישורים איכותיים:

  • הוספת האתר לאינדקסים מובילים בתחומי העיסוק של בית העסק
  • פתיחת בלוגים חינמיים ופרסום של מאמרים רלוונטיים, או השתלבות בבלוגים קיימים דוגמת סלונה ואחרים
  • כתיבת פוסט אורח באתרי תוכן נחשבים
  • אתרי תמיכה המקדמים ומחזקים את הביטויים של האתר הראשי
  • ועוד ועוד

שימוש ברשתות חברתיות

אתר איכותי חייב שתהיה לו נוכחות גם מחוץ לגוגל, ובכל מקרה ההמלצה היא לא להסתמך על תנועה אורגנית ממנוע החיפוש, אלא להוסיף גם תנועה מכיוון הרשתות החברתיות ובראשן הפייסבוק.

שימוש מושכל ונכון ברשתות החברתיות לקידום האתר יכול לכלול:

  • העלאת פוסטים וקישור לאתר
  • אזכור דף הפייסבוק בעמוד הבית
  • הוספת כפתורי שיתוף ולייקים בדפי הבלוג ותכני האתר

כל אלו יגבירו את תנועת הגולשים לאתר דרך הרשתות החברתיות, ויהוו מעין קישור חיצוני רב עוצמה.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.