קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל

קידום ארוגני בגוגל הוא תחום רחב ומקיף, דבר שכל מקדם אתרים באשר הוא עובד ומקדם תחומים שונים בדרכים שונות, לכל מקדם אסטרטגיה שונה אך בסופו של דבר, המטרה המשותפת היא המקום הראשון בגוגל.

יש את אלו שאין להם סבלנות לקידום אורגני וממהרים להקים קמפיין ממומן אך בנושא הזה יש לא מעט שאלות וספקות, מה נכון יותר, האם קידום אורגני או קידום ממומן?

לכל אחד מהשניים יש יתרונות ומאידך חסרונות אך חשוב גם לבחון את פרמטר התקציב, הזמן ומבנה האתר.

מה רצית? להיות ראשון בגוגל!

התשובה החד משמעית של כל בעל עסק שהקים אתר אינטרנט חדש, אך רבים לא לוקחים בחשבון בתקציב ובזמן את השלב הזה – שלב קידום האתר.

גם אם בעל עסק משקיע כסף בקידום אתר, אין זה אומר שבתוך דקות יגיע הלקוח הראשון, קידום אתרים בגוגל המוביל למקום הראשון בגוגל דורש עבודה רבה, אינטנסיבית, אך בעיקר דורש סבלנות.

העבודה היא מול רובוטים, שמגיעים וסורקים את האתר, עובדים על פי אלגוריתם שקורא את קוד האתר ומוצא לנכון למקום אותו בתוצאה כזו או אחרת במנוע החיפוש.

ברור לחלוטין כי מנוע החיפוש לא ימצא באתר של מוסך רלוונטי לחיפוש אחר קוסמטיקאית, אלא אם בתוכן של האתר מוזכרת המילה קוסמטיקאית פעמים רבות וגוגל מוצא לנכון כי התוכן רלוונטי.

לכן חשוב להקפיד ולהזין תוכן רלוונטי וממוקד ככל הניתן לאתר, תוך שימת לב ומחשבה על הקורא, על הצד השני שייכנס לאתר, האם התוכן רלוונטי לו, האם בנוי נכון באמצעות כותרות ופסקאות כך שהגולש יוכל למצוא בקלות את התשובה לחיפוש שלו.

נחזור רגע לקידום הממומן VS קידום אורגני בגוגל, האם להיות במקום הראשון זו המטרה?

אולי התשובה הראשונה שלכם היא "בטח" אבל אם תחשבו על זה שוב, אז לא בהכרח, העיקר שיגיע טראפיק לאתר, יגיעו לידים או לקוחות פוטנציאליים.

ולכן לא מעט בעלי עסקים משקיעים את כספם בממומן, להיות ראשון במילות מפתח מסוימות, כל עוד יש תקציב וזהו.

אך חשוב לדעת כי אחוז גדול יותר של גולשים מקליק דווקא על האתרים הארוגניים (למעלה מ65 אחוז) והטראפיק, אחוז ההמרה בביצוע פעולה כלשהי באתר גבוה יותר באתרים המקודמים אורגנית.

אז לא נכון לחשוב, שגם מי שנמצא בעמוד תשיעי בתוצאות החיפוש מקבל עבודה וכן חשוב להיות במקום הראשון (או לפחות בדף הראשון)  אך זה תלוי בתחרות, במילות המפתח שנבחרו, באתר עצמו וביכולת ההמרה שלו.

במקרים רבים אתר בעמוד הראשון בו ממשק המשתמש לא נח לרכישה, או שלחילופין מערכת האתר אינה מותאמת המרה לא בהכרח יצביע על נתונים ברורים לגבי הטראפיק.

לפעמים להיות במקום שלישי ורביעי אך במגוון רחב של ביטויים יעיל יותר ממקום ראשון בביטוי מסוים.

רבים מתעקשים על המקום הראשון בגוגל כדי להראות כח, למשל פורטל שרוצה למכור שטחי פרסום, אך עדיין גם האתרים האחרים שנמצאים תחתיו מספקים עבודה ללקוחותיהם.

בקידום אתרים, מטרה אחת צריכה להניע אתכם, הגדלת הטראפיק, קהל הלקוחות והגדלת רווחי העסק, כל השאר לא באמת מעניין, אם קידום נעשה בצורה נכונה התוצאה תגיע יחסית במהרה.

אל לנו לשכוח כי קידום אתרים אורגני דורש סבלנות וזמן אך התוצאות לטווח הרחוק טובות הרבה יותר.

בקידום אורגני הכל מתחיל במילות המפתח ובדיקת שוק המתחרים

כאשר נבדוק מילות מפתח באמצעות הכלי של גוגל נוכל להשכיל וללמוד על התחרות, כמה חיפושים יש למילה, מה עלות הקליק בקמפיין ממומן ומי הם המתחרים שלנו במשחק.

נבחן את מערכות האתר שלהם, נגלה את היתרונות שלנו, נרחיב ונלמד על זנב ארוך (long tail) המאפשר לנו להגיע לקהל גם דרך צירוף מילות מפתח שהתחרות בהם נמוכה יותר.

למשל במידה ואתה בעל צימר בצפון, ותפנה למקדם אתרים בבקשה להיות מקום ראשון בביטוי צימר, מקדם אתרים שפוי יאמר לך לרדת מהרעיון כיוון שמי שמחפש צימר לא בהכרח מחפש את הצימר שלך וקידום אתר לביטוי בסדר גודל כזה יהיה יקר וכמעט בלתי אפשרי לעסק אחד של צימרים (בתחום הזה למשל יש המון פורטלים ובהם מתחמים רבים ולכן גוגל רואה בהם רלוונטיים הרבה יותר לביטוי "צימר").

לכן הרבה יותר חכם יהיה לקדם את הצימר תחת ביטוי כמו "צימר במושב אליפלט" או "צימרים אחוזה ביער" לדוגמא.

לאחר שבחרתם מילות מפתח על פי תחרות ורלוונטיות חשוב להתאים את התוכן לביטויים הללו, לוודא שהוא אכן עונה על הצרכים וחשוב שיעשה זאת טוב יותר מהמתחרים.

תוכן הוא לא בהכרח מאמר, גם סרטון הוא תוכן וגם תמונה אך חשוב לתת כותרת נכונה לכל אחד מהם כך שגוגל ימצא בהם את הרלוונטיות, כמו למשל סרטון "איך לבחור מילות מפתח בגוגל".

הדבר הבא שצריך לשים לב אליו כשמתחילים תהליך קידום אורגני הוא נראות האתר וחווית משתמש.

ראו זאת כך שכל גולש באתר שלכם הוא לקוח פוטנציאלי לטווח ארוך, אם לגולש יהיה נח וקל להשתמש באתר ולמצוא את התשובה לחיפוש שלו הוא יחזור ויעשה זאת שוב ואם לא, יצא מהאתר ולא ישוב.

לכן באפיון האתר, שימו עצמכם בנעליו של הלקוח, חשבו מה הוא מחפש, איך יהיה לו קל למצוא באמצעות ניווט נכון, שלבו תמונות וסרטונים כדי למשוך את העיניים ולגרום ללקוח לרצות לדעת עוד על המוצר/השירות שלכם.

קישורים, נכנסים ויוצאים.

גם לקישורים בתוך האתר וגם לאלו בחוץ משמעות, הכוונה בקישור היא הצבעה על דף נוסף רלוונטי לתוכן, כלומר אם בתוך האתר תרצו להציע על כתבה נוספת או מוצר שיכול להתאים למי שהתעניין במוצר מסוים, גוגל יראה זאת גם כן והדבר יוסיף נקודות זכות לאתר.

באותה מידה, אם אתם בתחום או אתר בעל דירוג גבוה יצביע על האתר שלכם גוגל רואה זאת ומוצא את האתר שלכם רלוונטי לקידום בביטוי.

לסיכום, להיות ראשון בגוגל או לקדם אתר אורגני זה לא קל, במיוחד בתחומים בהם יש תחרות גבוה, אך יחד עם זאת חשוב לזכור את המטרה העיקרית, הגדלת קהל הלקוחות, האינטרקציות עם העסק והרווחים, לא בהכרח מקום ראשון או שלישי אלא לעשות את זה נכון ומדויק.

האידיאל הוא לשלב קידום אורגני עם ממומן, לא מספיק להציג תוצאות ראשונות בתשלום, שווה להשקיע גם בתוצאות “אורגניות” שישארו לאורך זמן במקומות הראשונים בגוגל גם כי הן מוצגות לגולשים כיותר רלוונטיות וכהכי אמינות. כמו כן ניתן לקדם על עמוד אחד מספר ביטויים.

זה תלוי בנפח החיפושים של הביטויים אם עומד על עשרות או אלפים וכן בתחרות על אותם הביטויים. ניתן לראות תוצאות בין חודש למספר חודשים.

השיטה שלנו עובדת. קידמנו מעל מאות אתרים למיקומים ראשונים, יש לנו ניסיון רב בתחום וכל הזמן אנחנו מתעדכנים ולומדים איך לשפר ולקדם את הביטויים. קידום אורגני דורש יצירתיות והגדלת ראש. עובדה שהגעת לשאלה הנוכחית 🙂

המחיר תלוי בתחום ובכמות ביטויי המפתח, כנסו לאתר ותקבלו מידע נוסף.

גלישה מהירה
אולי יעניין אותך גם

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.