קידום אתרים אורגני VS ממומן?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קידום אורגני VS קידום ממומן

השיח על קידום אורגני או ממומן כבר הפכה לנושא שיחה יומיומי, המתייחס הן לקידום ברשתות החברתיות והן לקידום במנועי החיפוש כשהעיקרי בהם הוא גוגל.

פרסום בגוגל adwords נמצא ככלי נח עבור בעלי עסקים רבים שרוצים תוצאות מהירות והשגת לקוחות פוטנציאליים לאתר בעוד קידום אורגני הוא תהליך הדורש זמן וסבלנות עד השגת התוצאות הרצויות (עמודים ותוצאות ראשונות בחיפושים אחר ביטויים רלוונטיים).

שאלת השאלות היא מה נכון לעסק שלי? האם קידום ממומן או קידום אורגני? המטרה שלנו היא לעשות לכם קצת סדר בנושא. 

נתחיל דווקא מקידום אתרים אורגני – קידום הדורש סדר פעולות שיש לבצע באתר ומחוץ לאתר על מנת להוביל לקידום האתר בתוצאות החיפוש וכן גידול החשיפה של האתר לגולשים.

קידום אורגני כשמו כן הוא "טבעי" אך למקדם אתרים יש את היכולת לעזור להליך להתקדם, כוונתם של מנועי החיפוש הוא למצוא את הרלוונטיות באתר כדי למקם אותו בתוצאות החיפוש ולא על ידי בחירת מילות מפתח ומימון.

קידום אתרים אורגני הוא יישום פעולות והתאמת האתר לאלגוריתם של גוגל שעל פיו הקידום "הטבעי" עובד.

קידום אתרים בגוגל זו תורה שלמה, אך יש לה מספר יתרונות בולטים.

  1. חשיפה לא מוגבלת של האתר ואינה תלויה תקציב או עלות קליק.
  2. בניית מוניטין לאורך זמן המניב הכנסות וטראפיק איכותי יותר
  3. העדפה של הגולשים לאתרים הנמצאים במקום הראשון – נתונים מסקרים מראים כי למעלה מ 75% מכניסות לאתרים הם לתוצאות האורגניות.

אך ישנם גם מספר חסרונות

קידום אתרים אורגני דורש זמן וסבלנות, לא תמיד יציב וישנן תנודות בהתאם לאלגוריתם, לפעולות המתחרים ולרלוונטיות האתר בעיני מנוע החיפוש, יש לבצע פעולות קידום באופן שוטף וחשוב שיבוצעו על ידי מקדם SEO ולא מומלץ לבצעם באופן עצמאי.

קידום אתרים ממומן לעומת זאת מנוהל בממשק יחסית ידידותי לגולש, וכל בעל עסק יכול ליצור לעצמו קמפיינים וסדרות מודעות, מבחינת מיקום תוצאות החיפוש הממומנות יופיעו עליונות (כי לגוגל יש אינטרס ברור למקסם רווחים) ולמעשה כל לחיצה על תוצאה ממומנת מכניסה לגוגל כסף בעוד האורגני לא.

אך גם כאן יש לא מעט חסרונות, עלות קליק יכולה להגיע לעשרות ואפילו מאות שקלים, הטראפיק של הגולשים איכותי פחות, ברגע שנגמר התקציב האתר נעלם מתוצאות החיפוש וכך גם בעיני הגולשים.

אז מה יותר נכון לעסק שלכם?

חשוב לבחון מספר פרמטרים כדי לבחון את התשובה הנכונה לכם, נתחיל במחיר, קידום אורגני הוא לא מוצר מדף ועלויות הקידום תלויות בתחרות אך כך גם בקידום ממומן, בהתאם.

זמן – זה פרמטר מאוד חשוב, אם אתם רוצים תוצאות מהירות ומוכנים להשקיע כסף (כמו בשכירות של בית – סיימתם חוזה, הבית לא שלכם, סיימתם תקציב, האתר יעלם) בעוד בקידום אורגני התהליך דורש זמן, התוצאות הן לטווח רחוק ולא בהכרח מיד עם תחילת העבודה על קידום יגיעו הלקוחות הראשונים שלכם.

יכולת התפעול – קידום ממומן כל אדם על מעט ידע והבנה במחשב יכול להקים באופן עצמאי בעוד קידום אורגני צריך להתבצע על ידי אדם מקצועי כדי להניב תוצאות ולא לגרום נזק לאתר.

ישנם פרמטרים נוספים שניתן לאמוד לפיהם את המקום הנכון לפרסום העסק שלך אך אלו העיקריים, ואם אתם עדיין מתלבטים תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע שידע לבחון את השוק, המתחרים ומה נכון עבור העסק שלכם.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.