קידום אתרים מדריך לבעלי אתרים ב10 שלבים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כל בעל עסק יודע שמעבר לנוכחות הפיזית של העסק שלו עליו לדאוג שתהיה לו גם נוכחות דיגיטלית, כלומר אינטרנטית. כיום ישנן כמה וכמה פלטפורמות שמתאימות לחשיפה של עסקים וגם לפעולות ישירות של שיווק ופרסום וחשוב מאד לבחון האם אחת או יותר מהן תהיינה מתאימות לכל עסק ועסק. כיום ישנן דרכים מגוונות ומעניינות שמתאימות לקידום עסקים בכל התחומים, את חלקן יכול לבצע בעל העסק בעצמו ואת חלקן עדיף להעביר לטיפולו המסור של איש דיגיטל מקצועי שמכיר את התחום ויידע איך יהיה הכי נכון לחשוף את קיומו של העסק ללקוחות פוטנציאליים. עולם הדיגיטל הביא איתו חידושים מעניינים בתחום, כאלה שעולם השיווק לא הכיר לפני כן ולעיתים מעניין לבחון אותם רק על מנת להתרשם מהתפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות. 

על מנת להבין מעט במה מדובר ומה הדרישות לצורך קידום אתרים ועסקים יעיל כיום, להלן עשרה שלבים שצריך לבחון האם העסק עומד בהם. זה בעצם הצעד ההתחלתי ומכאן אפשר להחליט איך מתקדמים. תמיד ובכל מקרה כדאי ומומלץ גם לבקש סיוע וייעוץ מקצוע ממי שמכיר את התחום על בוריו או עוסק בו על בסיס יומיומי, שכן הוא זה שיידע על עדכונים או חידושים שנכנסו לתחום ויידע ממש את המילה האחרונה. כאשר מבינים מעט את התחום ומבינים איך פועלת הטכנולוגיה קל יותר להבחין לבד באפשרויות שתהיינה מתאימות יותר או פחות עבור כל מקרה.

1. אופי וסוג העסק

שלב ההגדרות והמיפוי מתחיל בהבנה מעמיקה אודות העסק עצמו. אילו שירותים או מוצרים מוצעים בו, מה האני מאמין של המנהלים שלו, מהשקפת העולם העסקית והאישית שלהם והאם יש אג'נדה ברורה ומפורשת שחשוב להם להעביר ללקוחות שלהם, גם אלה שנחשבים ללקוחות פוטנציאליים ועשויים לצאת נשכרים מאותם שירותים ומוצרים. כאשר אופי העסק וההגדרות הראשוניות האלה רשומות מול העיניים – אפשר לעבור הלאה לנושאים נוספים שמבוססים על המידע הזה.

2. מיקום גאוגרפי

בזכות רשת האינטרנט הפך כדור הארץ לכפר קטן וקרוב. מוצרים ושירותים רבים ומגוונים הפכו להיות וירטואליים ומכאן שאין הם צריכים ממשק פיזי על מנת להתקיים או לצאת לפועל. רכישות של מוצרים דיגיטליים מתרחשות על העת ומדובר בדרך נוחה מאד לבצע עסקאות עבור כל הצדדים. יחד עם זאת – ישנם לא מעט מקרים שבהם כן תהיה חשיבות למיקום גאוגרפי ולכן חשוב מאד שבעל העסק, במסגרת ההגדרות והמיפוי יגדיר לעצמו איזה אזור גאוגרפי משרת העסק שלו ואל התושבים של אילו יישובים הוא פונה.

3. מיהו קהל יעד

הגדרה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי היא עולם שלם של עבודה וניתוח. מגדר, גיל, תחומי עניין, מגורים במקום מסוים, מצב אישי ושלל תכונות אחרות יכולות להתאים או שלא להתאים למי שיתעניין במוצרים או השירותים ועל מנת לבצע קידום נכון של העסק חשוב לדעת את הדברים האלה. כיום, כאשר החיוב עבור פעולות קידום דיגיטלי מבוססות על דיוק מירבי של הגדרת קהל היעד – חשוב מאד לדעת כמה שיותר מידע וכך לא לבזבז תקציבים על הגדרה רחבה מדי או כוללנית מדי.

4. היכן נמצא קהל היעד

כאשר מדברים על מקום הימצאו של קהל היעד מתכוונים למקומות הדיגיטליים שהם הוא נוכח – רשתות חברתיות (איזו?), אתרי אקטואליה וחדשות, אתרי שיתוף סרטונים או חיפוש נושאים ותחומי עניין במנוע החיפוש של גוגל. כאשר בעל העסק יודע אל מי הוא פונה ואיפה הוא ימצא את האנשים האלה – קל יותר לקבוע את אסטרטגיית הקידום ולהוציא אותה לפועל כך שתהיה יעילה ותביא איתה תוצאות טובות שבאמת יקדמו את העסק ויצעידו אותו קדימה.

5. מה דרך הקידום המתאימה

כל פלטפורמה דיגיטלית ואינטרנטית מציעה אופן אחר של קידום. האם לעסק דרוש קידום אתרים בגוגל אשר מבוסס על חיפוש מילות מפתח או על פילוח קהל יעד ברשת החברתית? כל אחת מהדרכים מתאימה לתוצאות דרושות שונות ולכן גם מתאימות לסוגים אחרים של עסקים או מודעות. מכאן דווקא קל להבין שאין עסק שלא ימצא את הדרך המתאימה לקידום שלו וכעת כל שנותר הוא באמת להבין איך לקבוע את דרך הקידום על בסיס אותם נתונים שכבר נאספו אודות העסק עצמו ואודות קהל היעד שלו.

6. דרכי קידום שמתאימות לכל עסק

הקידום הדיגיטלי מבוסס על התאמה אישית של כל עסק ועסק. גם שני עסקים שיש להם תחומים משותפים – לא בהכרח יבחרו באותן הדרכים לפרסום. כעת חשוב להבין שלא מומלץ לראות או להתרשם מאופן הקידום של עסק זה או אחר ובטח שלא לנסות לחקות אותו. בנוסף, דרך הקידום והאסטרטגיה לצורך כך ישפיעו על תקציב הקידום שיצטרך בעל העסק להשקיע ומכיוון שלכל עסק יש את השקפת העולם שלו – לא בהכרח יודעים מה גרם בעליו של עסק אחר להוציא את הסכומים שהחליט עליהם.

7. קידום בגוגל

הקידום במנוע החיפוש של גוגל מבוסס על חיפוש של מילות או ביטויי מפתח. ייתכן והגולש מחפש אתר אינטרנט ספציפי וייתכן גם שהוא יחפש רעיון לאיש מקצוע שמציע שירותים בקרבת אזור המגורים או העבודה שלו. בכל מקרה הנחת היסוד היא שבגוגל הגולש בעצמו מבצע חיפוש והוא הדמות האקטיבית. ייתכן שגולש מחפש רעיונות כלליים ולא עסק ספציפי ובעצם מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לו להיות כוללני או פרטני על פי שיקול דעתו. בעלי עסק שמפרסמים בגוגל צריכים לוודא שמבוצעות באתר של העסק שלהם עבודות לקידום ולעיבוי תוכן – שעליו יתבסס החיפוש של גוגל.

8. קידום בפייסבוק

הפרסום בפייסבוק הוא פרסום פסיבי מבחינת הגולש. הוא לא צריך לחפש וכל מה שהוא זה בעצם גלישה רגילה בעמוד הפרופיל שלו וצפייה בפרופילים של חברים או של ארגונים וחברות שהוא בוחר לעקוב אחריהם. הפרסום בפייסבוק מבוסס על תחומי עניין ופילוח קהל יעד מדויק, זאת אומרת שאם הגולש נחשף למודעה מסוימת – הרי שהוא עונה על אחד מהקריטריונים של קהל היעד שאותו מחפש בעל העסק. מצד בעל העסק חשוב מאד לדעת שמדובר במערכת טכנולוגית מתוחכמת וסבוכה ולא כדאי שמי שלא בקיא בה יבצע את הקידום. כאן דרוש איש מקצוע שמכיר את המערכת ומנוסה בה.

9. עבודת קידום ללא השקעה כספית

בזכות ביצוע פעולות שונות באתר האינטרנט של העסק ובעמוד העסקי שלו ברשתות החברתיות אפשר לבצע קידום אורגני יעיל ונכון גם בלי להשקיע כסף או הרבה כסף. גם הקידום בממומן בגוגל וגם בפייסבוק מתאימים גם לעסקים קטנים בעלי תקציבים מצומצמים אך במקביל יש הרבה מה לעשות גם בלי להוציא כסף בכלל – לבחור אסטרטגיית תוכן נכונה ונבונה לטווח הארוך, לעבות את האתר והעמוד בתוכן מקצועי, מעניין ורלוונטי ולעשות את הדברים האלה לאורך זמן.

10. בחירה בין פלטפורמות שונות

הכי חשוב לדעת – זה שההתאמה האישית של כל עסק היא מה שיביא את התוצאות שלהן מקווה בעל העסק. בנייה נכונה וסבלנית של האסטרטגיה המתאימה ביותר תעשה את העבודה ובעל העסק יוכל ליהנות מהפירות.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.