קידום אתרים seo מה זה אומר seo

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קידום אתרים seo – מה זה אומר seo?

עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי כבר מזמן כאן ואי אפשר להתעלם ממנו. בעלי עסקים שהיו רגילים לשיטות חשיפה מסוימות עבור העסק שלהם הבינו שעל מנת להישאר מעודכנים ועדיין להגיע אל קהל היעד שלהם עליהם להבין איך עובדת רשת האינטרנט ואיך הרשת יכולה אפילו לסייע להם בהגעה אל לקוחות פוטנציאליים או לקוחות חדשים. כיום ידוע מעל לכל ספק שאין פורמט אחד קבוע לשיווק הדיגיטלי ולנוכחות המקוונת של כל עסק ועסק אלא נדרשת התאמה אישית של אופי המוצר או השירות, ההסתמכות (אם קיימת) על אזור גאוגרפי מסוים, על קהל היעד הממוקד ככל האפשר שאליו פונה בעל העסק ולעיתוי מסוים של עונה, יום או שעה. מכאן שאין תכנית שיווקית באמצעי הדיגיטל שמתאימה באופן גורף לכלל העסקים וצריך להבין אילו דרכי חשיפה ופרסום מתאימות לכל עסק ועסק.

נוכחות אינטרנטית – כאן הכל מתחיל

על מנת שהעסק יוכל להיות חשוף בעיני הלקוחות שלו או בפני אנשים שונים אשר עשויים למצוא בו עניין – עליו להיראות בדרך כלשהי ברשת האינטרנט – אתר, מיני אתר, דף נחיתה להשארת פרטים, עמוד עסקי בפייסבוק או בלינקדין או חשבון באינסטגרם. כל אחת מדרכי החשיפה האלה מתאימה לסוג אחר של עסק, לסוג שונה של חשיפה וכמובן באפשר, בזכותה, להגיע לקהל יעד שונה. קהלי היעד נבדלים זה מזה בגיל, מגדר, דת, שפה מדוברת ותחומי עניין ועל מנת לוודא שמודעה או פרסום מסוימים אכן מגיעים לחשיפה בקרב אותו קהל יעד ממוקד צריך לבצע משימות פילוח מדויקות ולא פשוטות כלל. אבל ללא ספק – ההתחלה היא זו – נכס דיגיטלי שבו העסק מציג את עצמו בצורה הטובה והנכונה ביותר וכמובן באופן מקצועי ככל האפשר.

מנוע החיפוש גוגל – השלב הראשון במציאת עסקים

כמעט ולא קיים מחשב שבו שורת החיפוש של גוגל היא לא עמוד הבית, כלומר העמוד הראשון שאליו יגיע מי שמשתמש במחשב מיד עם פתיחת החלון של רשת האינטרנט. אם בעבר היה צריך לדייק בחיפוש אחר עסק זה או אחר – הרי שכיום גוגל הרבה יותר נוח וידידותי למשתמש ושורת החיפוש כבר תדע לבד מה כל גולש מחפש. מכאן שאפשר לחפש שם גנרי כללי של מוצר או שירות ולקבל שלל אפשרויות ואפשר גם לחפש כתובת אינטרנט ספציפית של בית עסק מסוים ומוגדר. השלב הבא הוא קבלת רשימת התוצאות. אי אפשר שלא לשים לב שהתוצאות הראשונות הן מודעות ממומנות ולאחריהן תופענה תוצאות שמתאימות בסדר יורד לקריטריונים של החיפוש – דיוק בשם של השירות או המוצר, במיקום הגאוגרפי או בשם של העסק הספציפי. ברוב המקרים תהיינה תוצאות רבות שתהיינה פרוסות על פני לא מעט עמודים, אבל צריך להודות – אף אחד לא בוחן לעומק את התוצאות שלא נמצאות בעמוד הראשון. אז איך נקבע סדר הופעת התוצאות? למה בית עסק אחד יופיע לפני בית עסק אחר? ושאלה מעניינת נוספת – איך הסדר לא תמיד נשמר וביום אחר יופיע סדר תוצאות אחר?

עכשיו אפשר לדבר על seo

Seo – אלה ראשי תיבות של Search Engine Optimization, שמשמעו – שיפור המקום שיקבל הנכס הדיגיטלי ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש. חשוב מאד להבדיל בין פרסום בתשלום שידאג לכך שאותה התוצאה מיד תופיע ראשונה או בין המקומות הראשונים, אבל כאשר מדובר על seo מתכוונים קידום אתרים בגוגל , כלומר קידום שאין מקורו בתשלום אלא בעבודת תוכן מעמיקה שמבצע בעליו של העסק או האתר או איש מקצוע מומחה בתחום של קידום אתרים. כיום ישנן שיטות רבות לקדם אתרי אינטרנט וגם כאן הקידום יהיה תלוי במאפיינים דומים – סוג המוצר או השירות וכמובן הנכס הדיגיטלי שאליו תפנה התוצאה ברשימת התוצאות במנוע החיפוש. כאשר מדברים על קידום אתרים כחלק ממערך אסטרטגיית seo לא מדברים על פעולה אחת או שתיים אלא בחירה משכילה מבין רשימה לא קצרה של פעולות אפשריות, פעולות שתהיינה הכי מתאימות לאותו עסק ואכן תוכלנה להשיג עבורו את התוצאות המיוחלות.

מה נכלל תחת פעולות seo?

כאמור, צמד המילים קידום אורגני הוא בעצם שם כולל לכמה וכמה פעולות שאפשר וכדאי לבצע על מנת שמנוע החיפוש של גוגל יבין שבנכס דיגיטלי זה או אחר קיים תוכן מעמיק, עשיר, מגוון וכזה שמתאים לקהל היעד שמחפש אותו. בעצם מתן תוצאות החיפוש מתנהג מנוע החיפוש של גוגל כבעל עסק בפני עצמו – הוא רוצה להציג בפני הלקוח שלו (קרי הגולש המחפש) את התוצאות שהכי מתאימות לו, אלה שיגרמו לו להיות שבע רצון מהשימוש במנוע החיפוש. אם הלקוח של גוגל לא ימצא את מבוקשו הוא יתאכזב ובפעם הבאה שיידרש לבצע חיפוש – יעדיף לעשות זאת במנוע חיפוש אחר.

להלן כמה רעיונות לפעולות seo שיכולים לבצע בנכסים הדיגיטליים ויעזרו מאד לשיפור המקום של העסק ברשימת תוצאות החיפוש:

  • עיבוי תוכן – כתיבת מלל עשיר אודות תחום העיסוק, שילוב מאמרים מקצועיים, שאלות ותשובות, פירוט אודות תת נושאים וכל זה – תוך שמירה על שפה ברורה, קולחת ונעימה לקריאה.
  • קישורים לנכסים דיגיטליים אחרים – קישור להמשך קריאה באתר תוכן אחר או מערכת יחסים הדדית בין אתר לבין עמוד עסקי ברשתות החברתיות (מערכת יחסים משמעה הופעת קישור שמוביל את הגולש מהעמוד העסקי אל אתר האינטרנט או להיפך).
  • שילוב מילות מפתח – מחקר מילות מפתח נחשב כיום לאומנות בפני עצמה. הכוונה היא למילים או ביטויים שכיחים בעולם התוכן של בית העסק על מנת שאפשר יהיה להציג את העסק כאפשרות לתוצאה מדויקת במידה והחיפוש עצמו היה כללי יותר. שילוב של מילות מפתח אלה גם בתוכן המופיע בעמודי האתר וגם במאמרים המשולבים בו יסייע למנוע החיפוש להבין שהאתר מקצועי ועושה שימוש בביטויים שכיחים שגם הלקוחות והגולשים עשויים לחפש.
  • כניסה לאתר – עידוד גולשים להגיע אל האתר מגדיל מאד את החשיפה שלו ואת התחושה שמדובר באתר מהימן ומקצועי. לשם מעורבות זו צריך לחשוף את האתר במקומות רבים – קבוצות ספייסבוק, קישורים באינסטגרם וכמובן פרסום נוסף ככל והוא מותר ברחבי הרשת. כאשר גולשים רבים נכנסים לאתר ועוברים בין החלונות שלו – תתקבל התחושה שהאתר אכן מספק את התוכן הדרוש או המידע שאותו מחפשים הגולשים, מה שיסייע בשיפור המיקום שלו ברשימת התוצאות.

פעולות seo – הרבה אפשרויות ועבודה לא פשוטה!

עבודת seo אינה ביצוע פעולות מסוימות פעם אחת ואז מנוחה והנאה מקצירת הפירות. פעולות שונות לצורך קידום האתר חייבות להיות מבוצעות כל הזמן ויתרה מכך – עליהן להיות מגוונות. צריך מדי פעם לבצע שינוי בעצם הפעולה או במינון הפעולות כולן ומה שבאמת הכי חשוב לזכור – שמדובר בפעולות שכדאי שאנשי מקצוע ייתנו את הדעת עליהן, שכן העולם של מנועי החיפוש משתנה ומתעדכן כל הזמן. מדובר בקביעת אסטרטגיה לטווח ארוך ומסיבה זו ישנם לא מעט בעלי עסקים שמוציאים את המשימה הזאת למיקור חוץ, לביצוע בידיו הנאמנות של איש מקצוע מהתחום. כך הם יודעים שאכן תהיינה תוצאות לאותן פעולות seo וגם חוסכים זמן וכסף על תחום שהם עצמם לבטח פחות מכירים או מבינים בו.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.