קידום באינטרנט – 10 טיפים שיכולים להפוך אותך לעשיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קידום באינטרנט – 10 הסודות שלא יספרו לך

כל מי שעושה את צעדיו הראשוניים בעולם הפרסום והשיווק המקוונים חושב שמדובר במשימות פשוטות שכל אחד יכול לבצע. נדמה שאפשר לקרוא כמה מאמרים, לכתוב פיסות מידע כאלה ואחרות ולפרסם את דבר קיומו של העסק או האתר בכל קבוצה בפייסבוק או באינסטגרם. בפועל – אין זה נכון, או לפחות – אין זה מדויק. הקידום בגוגל מבוצע כמלאכת מחשבת של ממש ועל מנת שהקידום יהיה יעיל וישיג את המטרות שלו חשוב לקבוע אסטרטגיית פעולה מסודרת שמתאימה באופן אישי לעסק ולנכסים הדיגיטליים שלו. על מנת לבצע באופן עצמאי קידום בגוגל יש הרבה מאד מה לדעת ומדובר בעבודה סיזיפית ולא פשוטה כלל. יתרה מכך – מדובר בכמה וכמה פעולות שחשוב מאד לבצע כל הזמן, ללא הפסקה, אחרת האתר או העסק לא יופיע בראש רשימת התוצאות של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. אז אילו 10 סודות לא מספרים לך על הקידום בגוגל ובכל זאת כדאי לך לדעת?

  1. זמן – נדרשת סבלנות ועבודה לאורך זמן

על מנת שהקידום יהיה יעיל וישיג את התוצאות צריך להכין לכך את התשתית. פרק הזמן הממוצע שאך ורק לאחריו בדרך כלל אפשר לראות תוצאות במנוע החיפוש עומד על כחודשיים או שלושה, פרק זמן שבמהלכו מבוצעות כל הזמן העבודות התורמות לקידום האתר. אסור לחשוב שמדובר בתגובה שתיראה במהרה ואין ברירה אלא להתאזר בסבלנות ולאפשר לפעולות השונות לתרום את תרומתן ולשילוב ביניהן לעשות את שלו. 

  1. תוכן – איכות ולא כמות

המחשבה הרווחת והמוטעית היא שאתר אינטרנט חייב להיות מלא בתוכן על מנת שמנוע החיפוש יזהה אותו כמלא במידע. בפועל ההפך הוא הנכון ומה שנמדד באמת הוא האיכות. עדיף כמות קטנה של מלל, אך כזאת שתהיה איכותית, מהימנה ומקצועית, על פני טקסטים ארוכים שייתכן ולגולש לא יהיה מה לעשות איתם. כאשר מדברים על תוכן מתכוונים למלל המופיע בחלונות האתר, בלשוניות השונות ובמאמרים בנושאים שונים שמופיעים באתר. חשוב שכל המלל הכתוב יהיה מרוכז סביב הנושא או תחום העיסוק ויספק לגולש מידע אקטואלי, רלוונטי, מקצועי ועכשווי ככל האפשר.

  1. קישורים איכותיים לאתרים אחרים

אחד הנושאים המהותיים של קידום אורגני בגוגל מבוסס על קישורים הדדיים בין האתר של העסק לבין אתרים אחרים. המחשבה היא שכל שתילת קישור, בכל מקום ובכל פלטפורמה תורמת את תרומתה לקידום האתר ובפועל – אין זה כך. על מנת שהקישור באמת יעזור בקידום הוא צריך להעביר את הגולש לפלטפורמה מקצועית לא פחות, שם הוא יוכל להמשיך ולהתעניין באותו תחום או נושא. כיום אפשר למצוא בכל נושא או תחום עיסוק שלל פורטלים ואתרים מקצועיים שיסייעו בידי הגולש לספק את הסקרנות שלו או כאלה שבהם הוא ימצא מענה לשאלותיו.

  1. לא מפרסמים "סתם" – לפרסום יש חוקיות

עם התבססות רשת האינטרנט והרשתות החברתיות כתשתית כמעט הכרחית לפרסום ושיווק של עסקים – הוחלו גם כללים כאלה ואחרים, כתובים או בעל פה על היכן, מתי וכיצד מותר פרסום עסקים. מכאן שחריגה מכללים אלה לא רק שלא תועיל לפרסום אלא עלולה להשיג פרסום שלילי. לכן חשוב מאד לוודא שקישורים בקבוצות או השתתפות בדיונים מבוצעים על פי הכללים על מנת שהכניסות לאתר תהיינה איכותיות ותורמות. חשוב מאד לדעת שמנהלי קבוצות ואפילו חברים קבוצות הפכו עם הזמן לחשדניים מאד כלפי פרסומים או תגובות המפנות לעסקים מסוימים ולכן כדאי להתנהל בפלטפורמה זו ברגישות הנדרשת.

  1. מעורבות וכניסה לאתר – מה באמת חשוב?

לגוגל יש כמה וכמה כלים להעריך את הנוכחות הווירטואלית של גולשים כאשר הם נכנסים לאתר כלשהו. על מנת להציג תמונה של כניסות מרובות – צריך לוודא שהכניסות האלה מבוצעות על ידי גולשים בעלי עניין, שהתוכן מושך אותם ומעניין אותם, שהם מחפשים ומוצאים את התשובות המקצועיות הדרושות להם ואולי בסופו של דבר גם משאירים את הפרטים לצורך יצירת קשר. אין זה מספיק להיכנס לאתר, להמתין כמה שניות ולצאת – כמו שבטעות עושים לא מעט בעלי אתרים מכמה מחשבים שונים או כאשר הם מבקשים מחברים לגלוש לאתר של העסק שלהם.

  1. מילות וביטויי מפתח – לא בוחרים סתם!

שילוב של מילות או ביטויי מפתח אינו אינטואיטיבי. יש חשיבות גבוהה מאד לסוג הביטוי, לכמות ההופעות שלו בגוגל על ידי גולשים בכל מיני תחומים אחרים ולהופעת או היעדרות תחיליות, אותיות סופיות או ה' היידוע. מכאן – שבעל העסק עצמו לא יכול לדעת אילו מילים וביטויים לבחור ולכן שתילה של אלה שנראים חשובים או מקדמים – לא בהכרח תועיל. על מנת להשיג את המילים והביטויים הנכונים והמתאימים חשוב להיעזר בכלים מקצועיים שייתנו תוצאות טובות שמתאימות לעבודה.

  1. בחירה מושכלת של משימות קידום

שתילת מילות מפתח – כן. העשרת האתר בתוכן – כן. קידום אתרים בגוגל טוב ואיכותי לא מבוסס על פעולה אחת אלא על שילוב של כמה וכמה פעולות שכל אחת תורמת את תרומתה למאמץ הכולל. אסטרטגיית התוכן חייבת להיות מותאמת באופן אישי לכל עסק או אתר ולא מומלץ לנסות להעתיק דברים או פעולות שרואים שמבוצעים אצל בעלי עסקים אחרים. כתלות בנוכחות הווירטואלית של קהל היעד של העסק יהיה קל יותר להחליט איך לחלק את אחוזי התרומה של כל פעילות קידום כך שהתוצאה תהיה טובה ונכונה.

  1. קידום בגוגל שמשולב עם קידום במקומות וירטואליים אחרים

הרשתות החברתיות משלימות כיום את אפשרויות הפרסום והשיווק, כמעט של כל עסק בכל תחום. גוגל חולש כיום על מיקומים רבים בכל רחבי רשת האינטרנט והתוכנות שהוא מבוסס עליהן תדענה לזהות עסק שמתפרסם היטב, שיש לו נוכחות איכותית ונכונה ברשת ומערכת יחסים הדדית בין פלטפורמות שיווק שונות. חשוב להשכיל ולשלב בין פלטפורמות אלה על מנת ליצור תשתית איתנה ומבוססת של קידום ופרסום איכותיים.

  1. לא עושים קידום אתרים לבד

כמו בכל תחום עיסוק אחר – גם התחום של קידום אתרים שמור כיום למי שמתמקצע בו באופן מעמיק. אין טעם לבצע פעולות אקראיות שאולי ישיגו מטרה כלשהי ואולי לא ועדיף מלכתחילה לפנות אל איש מקצוע שיידע לבחון את הנכסים הדיגיטליים של העסק, יבצע ניתוח של קהל היעד שלו ויידע איך יהיה הכי נכון ויעיל לבצע את הקידום. ברוב המקרים מי שעובד בעסק אינו בעל ידע נרחב בתחום זה ולכן חשוב למצוא איש מקצוע במיקור חוץ שכל עיסוקו יהיה קידום האתר ושיפור הנראות של העסק ברחבי רשת האינטרנט.

  1. קידום אתרים – תחום שמשתנה כל הזמן

גם אם נדמה שהאתר של העסק מופיע בראש רשימת התוצאות – אין לנוח על זרי הדפנה. הקידום בגוגל משתנה כל הזמן ואתר שמופיע היום במקום הראשון ייתכן מאד ולא יופיע שם מחר או מחרתיים. מדי פעם מבוצעים שינויים כאלה ואחרים בתוכנה או באלגוריתם שעליהם מבוססים קידומי האתרים או בחינות של אתרים שונים ולכן חשוב מאד להיום עם האצבע על הדופק ולהתעדכן ללא הפסקה בשינויים המבוצעים (במידה והם מפורסמים בפורומים המקצועיים אשר עוסקים בכך). 

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.