קידום עסקים בגוגל או קידום בפייסבוק? ההבדלים האמיתיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קידום עסקים בגוגל או בפייסבוק – מה עדיף?

כל מי שמעורה בדרך כלשהי בעולם העסקים הדיגיטלי מכיר את השאלה שבכותרת ולבטח חושב שמדובר בשאלה שאין עליה תשובה. בעלי עסקים רבים מתחבטים בעצמם לא אחת בנוגע לבחירה בדרך השיווק והקידום היעילה ביותר עבור העסק שלהם ומנסים לבחון לעומק באיזו דרך יהיה נכון ויעיל יותר להשיג לקוחות נוספות או לחשוף את העסק בצורה טובה יותר. כיום ידוע שעולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם תוכן מלא ועשיר ועל מנת לקבל תוצאות טובות בפעולות מסוימות חשוב וכדאי להעדיף לפנות אל איש מקצוע מנוסה ומיומן ולא לנסות לעשות דברים לבד. החידוש הגדול של הקידום הדיגיטלי, גם בגוגל וגם בפייסבוק הוא העובדה שגם עסקים קטנים יכולים להשיג תוצאות מרשימות ומשביעת רצון בתקציבי פרסום נמוכים ומותאמים. אבל אז שוב חוזרים אל נקודת ההתחלה והיא – איפה עדיף יותר לבצע קידום עסקים – בגוגל או בפייסבוק?

שתי שיטות – שני עולמות קידום שונים

כמו בכל נושא אחר שקשור לתחומי החיים ישנן כאן כמה אפשרויות שיש הבדלים מהותיים בין אחת לשנייה. על מנת לבחור או להחליט איזו עדיפה על פני השנייה – צריך לבחון לעומק את התכונות, המאפיינים, היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים. רק אחרי שמבינים איך מתבצע הקידום בכל אחת מהן – קל יותר לקבל את ההחלטה איזו מהדרכים מתאימה לצרכים של כל בעל עסק. על מנת לקבל את ההחלטה הזאת ולבצע את הבחירה הנכונה צריך להבין לא מעט נושאים טכניים שקשורים בעולם האינטרנט ולכן חשוב וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע שעוסק בתחום הקידום הדיגיטלי ויידע להנחות איך הכי כדאי לפעול. תמיד כדאי ללוות את הצעדים הראשונים בתחום לא מוכר עם איש מקצוע שכן מכיר וכן יודע מה כדאי לעשות ואיך ולאחר מכן להחליט איך רוצים להמשיך הלאה. גם בתחום של קידום אתרים בגוגל וקידום דיגיטלי זו המלצה טובה ונכונה.

איך מתבצע קידום עסקים בגוגל

הקידום האורגני מבוסס על הקלדת מילים או ביטויים על ידי הגולש בשדה החיפוש של המנוע המפורסם. הנחת היסוד היא שהגולש יודע, גם אם בערך, מה הוא מחפש ורשימת התוצאות שתוצג בפניו תאפשר לו לבחור מתוך אפשרויות שקרובות ככל האפשר למה שחיפש. התוצאות תהיינה מבוססות בעצמן על חיפושים דומים שבוצעו, על היסטוריית החיפוש של הגולש בעצמו, על נושאי אקטואליה שדומים או קרובים למילים שהוקלדו ולאתרי תוכן מוכרים ובעלי ערך שמתאימים לחיפוש. התוצאות יכולות להיות גם של עסקים ששילמו עבור הפרסום ולכן הם מופיעים בין התוצאות הראשונות ויכולים גם להופיע שם עסקים שמאחורי הקלעים שלהם מבוצעת עבודת קידום טובה באמצעות תוכן. 

מתי ולמי מתאים הקידום בגוגל?

באופן כללי וגורף אפשר לומר שהקידום בגוגל מתאים יותר לעסקים שבהם הגולש כנראה יחפש שם כללי של מקצוע או תחום עיסוק ולא בהכרח את השם הספציפי של העסק. אנשים רבים עושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל בעיקר כשהם לא ממש יודעים מה דרוש להם וצריכים קודם כל להתגבש במחשבות שעוברות להם בראש. לאחר שיקלידו פעם או פעמיים מילים או ביטויים שונים – הם בעצמם יבינו טוב יותר מה דרוש להם ואיך יהיה הכי נוח ונכון להם לחפש. מצד שני –  בזכות תחומי עניין משיקים או דומים יכולים בעלי עסקים לפרסם גם בעיניו של מי שלא בהכרח ביצע חיפוש מדויק של תחום העיסוק שלהם ועדיין הם יוכלו לתת לו מענה ולהפוך אותו ללקוח. מכאן שבגוגל החיפוש מבוסס על ביטויים או מילות מפתח ועל מתן המקום של הגולש לבצע את החיפוש של מה שדרוש לו.

קידום עסקים בפייסבוק – עולם שלם ומעניין!

הרשת החברתית כבר מזמן הפכה לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. הרבה מאיתנו מבלים לא מעט מהיום שלנו בגלישה וחיפוש אחר חברים או בהתרשמות מהשיתופים של אנשים אחרים. בין לבין אפשר לראות מודעות שפונות אל הגולשים כקהל יעד. היתרון הגדול של פייסבוק הוא ההתבססות על תחומי עניין כפי שהם מוגדרים על ידי הגולש בעצמו בחשבון האישי שלו או מנתונים שאוספת התוכנה של הרשת תוך כדי גלישת המשתמשים בה. קל מאד לאסוף נתונים ומידע וכך לייעד לכל גולש מודעות ופרסומים שמתאימים לו או עשויים להיות לו לעזר. מכאן – שבפני כל אדם וכל פרופיל יופיעו פרסומות אחרות ומודעות אחרות. עכשיו קל יותר להסביר שמערכת הקידום והשיווק של פייסבוק מבוססת על פילוח קהלי יעד וחשיפת מודעות בעיניהם, כלומר אין המתנה שהגולש יבצע חיפוש או איזושהי פעולה מצידו אלא מודעות שעשויות לעניין אותו ולהיות רלוונטיות עבורו – פשוט תוצגנה בפניו כחלק ממה שהוא רואה ממילא בפרופיל שלו.

למי מתאים הפרסום בפייסבוק?

היתרון הגדול והבשורה הגדולה שפייסבוק הביא הם האפשרות לפרסום ושיווק גם על ידי עסקים קטנים ובינוניים. בעידן הקידום בדיגיטלי בכלל ובפייסבוק בפרט לא חייבים תקציבי שיווק עצומים וגם מי שהתקציב שלו מצומצם או מוגבל יכול לבצע פרסומים שונים ולקבל תוצאות טובות ויעילות. יחד עם זאת – מדובר במלאכת מחשבת של דיוק ממוקד של קהל היעד, כלומר של פילוח הגולשים שמודעות כאלה ואחרות יוצגו בפניהם וכאן לא מדובר בעבודה פשוטה. אמנם הממשק של הרשת החברתית יעיל, נוח וידידותי מאד, יחד עם זאת – מי שלא מכיר את אופן הפעולה ואת דרך הפרסום עלול לחטוא למטרות של עצמו וטוב יעשה אם יפקיד את המשימה בידי מי שעוסק בכך באופן מקצועי. חשוב מאד לדעת שעל פניו אולי נדמה שהקידום בפייסבוק מתאים לכל אחד ולכל סוג ואופי של עסקים, אבל בפועל יש הרבה עבודת תשתית שצריך לבצע לפני שיוצאים לדרך, לרבות הקמת דף עסקי ומילוי שלו בתוכן על בסיס קבוע וללא הפסקה. השלב הבא יהיה קביעת אסטרטגיית הפעולה כך שתהיה תואמת להשקפת העולם העסקית של הבעלים וכמובן שתשיג את המטרות ותפנה באופן נכון לגולשים שהם הלקוחות הפוטנציאליים.

אז איך מחליטים אם עדיף לקדם בפייסבוק או בגוגל?

ההחלטה אם לקדם עסק מסוים בגוגל או בפייסבוק הוא שאלה שצריך לבצע כמה פעולות לפני שמקבלים את התשובה עבורה. הדבר הראשון הוא מיפוי צרכים של העסק עצמו, תיאום ציפיות והגדרות – אילו שירותים או מוצרים העסק מציע? האם יש כאן תלות במיקום גאוגרפית? האם מדובר בשירותים ומוצרים פיזיים או וירטואליים? מי קהל היעד? היכן אותם אנשים הנמנים על קהל היעד נמצאים או חשופים למודעות וירטואליות? האם הם פעילים ויבצעו חיפושים בעצמם או שהם צריכים שהפרסום יבוא אליהם ויוצג מולם? האם הם טיפוסים שבכלל נוכחים ברשת החברתית או שהם נחשבים לכאלה יותר מהדור הישן שלא בקיאים בחידושים הטכנולוגיים? ומבחינת בעלי העסקים – לתקציב ולאופי העסק יש תפקיד חשוב מאד בקביעה האם לקדם את העסק שלהם בגוגל או בפייסבוק. כאשר מתייעצים עם איש מקצוע שמכיר גם את מערכת הקידום הזו וגם את השנייה – הוא יוכל להעריך מה היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאפשרויות. זו גם תהיה דרך הפעולה הנכונה ביותר עבור בעל העסק.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.