קידום דיגיטל הדרך שהפכה בעלי עסקים קטנים לעשירים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קידום דיגיטל – הדרך שהפכה בעלי עסקים קטנים לעשירים

רשת האינטרנט טרפה את הקלפים בכל מה שקשור לפרסום ושיווק של עסקים. השינוי היה כל כך גדול עד כדי שנוספה מילה חדשה שמתאימה אך ורק לשיווק וירטואלי ודיגיטלי – קידום. מכיוון שאין מדובר בשיווק הכולל שלטי חוצות או פרסומות ברדיו, הרי שהכוונה היא לקידום של עסקים לשורה הראשונה, זו שמול עיניו של הגולש הממוצע שיכול להיות לקוח פוטנציאלי. כאשר מדברים על קידום עסקים באמצעים דיגיטליים מתכוונים גם לקידום המתבצע בתשלום בשלל דרכים ושיטות וגם קידום אתרים בגוגל שמשמעו קידום ללא הוצאה כספית אלא באמצעים אחרים שקיימים כיום אך ורק ברשת האינטרנט. הבשורה האמיתית והגדולה בשיטות השיווק האלה היא שגם עסקים קטנים שבדרך כלל אין להם תקציב גדול או מספיק לפרסום יכולים בסכומים קטנים לקדם את העסק שלהם וכך להביא לכדי חשיפה גדולה בהרבה מזו שהם רגילים אליה.

במה שונה הקידום בדיגיטל מהקידום הפיזי?

אנשים רבים מבלים הרבה שעות כיום מול המחשב. עבור מי שמעוניין לפרסם או לשווק את העסק שלו, יש מגוון דרכים ופלטפורמות להתבסס עליהן. המשותף לדרכים האלה הוא שהשיווק יבוא לידי ביטוי כפרסומות שונות שמופיעות על גבי המסך של המחשב או של הטלפון הנייד שהוא גולש בו. ישנו הבדל מהותי בין הקידום הממוחשב והדיגיטלי לבין זה שמתבצע מחוץ למחשב על שלטי החוצות או בטלוויזיה – והוא הפילוח המדויק של קהל היעד. ברשתות החברתיות, למשל, אנשים רבים מזינים על עצמם פרטים אישיים או כאלה שקשורים לתחומי העניין שלהם. כך יכולה מערכת הפרסום של אותה רשת חברתית למקד את הפרסום כך שיופיע אך ורק בעיני מי שרלוונטי עבורו לראות את אותן הפרסומות. אם המחשבה האינטואיטיבית היא פרסום בעיני כל אדם – הרי שצמצום החשיפה כך שהפרסום יגיע אך ורק למי שעשוי להתעניין בו יוזיל באופן משמעותי את עלויות הקידום ועל זה מתבססת מערכת הקידום של הרשתות החברתיות, כמו גם של גוגל בעצמו. מסיבה זו מדובר בקידום כדאי ונוח גם עבור בעלי עסקים קטנים.

עלויות קידום בדיגיטל

כיום מוכרות של מערכות תמחור של קידום אורגני ופרסום עסקים ברשת האינטרנט. האחת מבוססת על חשיפה ואחת על מעבר לאתר של הלקוח. יש שאומרים שמדובר בשתי שיטות שהן לא פחות מגאוניות. האחת מבוססת כאמור על חשיפה. מצב אחד – ככל שיותר אנשים יצפו במודעה מסוימת עלול הפרסום לעלות יותר. מצד שני – ככל שממקדים את קהל היעד ומצמצמים אותו – עולה הסבירות לקבלת תוצאות הרבה יותר טובות ואיכותיות שבאמת יובילו למכירות והגדלת ההכנסה. מכיוון שבכל מקרה הפרסום מתבסס על פילוח מדויק על פי פרמטרים מאד מסוימים – יש הרבה מאד אפשרויות לגוון או לשנות את הפילוח על פי הצורך וכך גם להפחית את התשלום של הקמפיין. מכאן שמדובר בדרכי קידום שמתאימות מאד גם לתקציבים נמוכים כפי שקיימים בקרב העסקים הקטנים.

משיגים לקוחות בהוצאות קידום נמוכות

אפשרויות הקידום הממוקדות והמדויקות מאפשרות למי שמפרסם לבחור, ממש כמו עם פינצטה, את הגולשים שהמודעות שלו ייחשפו בעיניהם תוך כדי הגלישה ברשת. מכאן, שכל פרופיל שנבחר הוא גולש פוטנציאלי שכנראה יענה על הקריטריונים וירצה לקבל פרטים נוספים או אפילו לבצע רכישה. הפילוח מבוסס על מין, טווח גילאים, מגורים או עבודה באזור גאוגרפי מסוים וכמובן תחומי עניין מסוימים. אלה מבוססים על סגנון הגלישה של אותו גולש וייתכן שהוא כלל לא יודע שמאחורי הקלעים מבוצע ניתוח מאד מדויק אודות השימוש שלו ברשת. כך אפשר להתאים לכל גולש וגולש את קידומי האתרים שעשויים לעניין אותו. מכיוון שמדובר בעלויות שנחשבות לנמוכות – גם לאחר תקופת קידום מסוימת יכול בעל העסק לקדם בסכומים שלא יעלו על כמה מאות שקלים ולא יהיה מדובר בהוצאה גדולה שתכביד על הכיס שלו או תפגע באופן משמעותי בהכנסות שלו.

השקעה קטנה תמורת הכנסות חדשות

היתרון הגדול ביותר של השיווק הדיגיטלי הוא כאמור החשיפה המדויקת לעיניהם של גולשים פוטנציאליים. מכאן, שגם בתשלום של סכומי כסף קטנים אפשר לבצע פילוחים שונים וכך להביא את דבר ידיעת העסק, המוצר או השירות לידיעתם של גולשים שאולי לא מכירים אותו. זה אופן הפרסום של הרשתות החברתיות. הפרסום בגוגל, למשל, מבוצע בדרך שונה אך גם כן כזאת שנחשבת לידידותית מאד כלפי עסקים קטנים – והיא החיוב אך ורק במידה וגולש מסוים מתעניין בפרסום ומבצע את הפעולה הרצויה. כלומר, אין כאן חיוב קבוע או תשלום עבור עצם הפרסומת אלא רק עבור התוצאות שאותן רוצים להשיג. בשתי הדרכים, לאחר שהקידום יוצא לדרך אפשר וכדאי לעקוב אחרי הגולשים שנחשפים למודעה, לזמן הכניסה או הקריאה של המודעות וכך לבחון לעומק האם נדרשים שינויים או שיפורים בקמפיין. אפשר לבדוק האם קהל היעד שנבחר נכון, האם העיצוב מתאים לנושא והאם הניסוח, כלומר הפנייה לקהל היעד מתאימה ונכונה. יש הרבה מאד מה לדעת על כל ההיבטים שקשורים באופן הקידום וכל בחירה עשויה להשפיע על התוצאה שתתקבל.

כאשר בוחנים אחד מול השני את הסכום שהושקע אל מול ההכנסות שמתקבלות באופן ישיר מהפרסום והקידום – אי אפשר שלא לשים לב שכל מוצר או הזמנת שירות לבטח עולים באופן משמעותי יותר מהסכום שהושקע בהשגת אותו הלקוח ששילם. מכאן – שההשקעה נחשבת לנמוכה באופן יחסי לתמורה שתתקבל ומכאן שדרכי הקידום האלה מתאימות בעיקר לעסקים הקטנים. גם חברות וארגוני ענק יכולים לצאת נשכרים משיטות הקידום הדיגיטלי אבל אין ספק שמדובר במסלולי קידום שמתאימים גם לעסקים הקטנים ומה שחשוב להבין מכך זה המהפכה שהביא איתו הדיגיטל – מהפכת הקידום. עד ששיטות אלה נכנסו לשימוש לא היו שום דרכי קידום שפונות באופן מדויק לקהל יעד מסוים (אחד או יותר) או אפשרות חיוב רק עבור תוצאות רצויות. כעת זה קל ואפשרי וכמובן שאין כאן תלות במיקום מגורים או באמצעים פיזיים לצרכי הקידום.

איך בכלל מתחילים לגשש על קידום דיגיטלי שמתאים לעסקים קטנים?

כאשר בעל העסק מכיר על בוריו את תחום העיסוק שלו, כך הוא צריך להתייחס גם לעולם הקידום בדיגיטל – כאל תחום מקצועי לכל דבר. מי שאין לו את הידע והניסיון הדרוש, או תובנות שונות שעשויות להקל על ביצוע הפעולות – לא מומלץ לו לנסות לעשות את זה בעצמו. עדיף שישאיר זאת לאנשי המקצוע וכך יידע שיש מי שדואג לאינטרסים שלו ושל העסק שלו. כאשר לא מכירים את הדקויות ואת הפרטים הקטנים והחשובים ייתכן ודברים חשובים יתפספסו, בדיוק הדברים שיעלו את ההוצאות ויפגעו בקמפיין כולו. בעיקר כאשר מדובר בעסקים קטנים מומלץ לבעל העסק להתייעץ עם מי שמומחה בעולם הקידום הדיגיטלי על מנת לשמוע ממנו על האפשרויות אשר עומדות בפניו ועל איך יהיה הכי נכון ומותאם לעסק שלו לבצע את הקידום. בשיתוף מידע ונתונים עם אותו איש מקצוע ייתכן ובעל העסק ישמע רעיונות ודרכי פעולה שהוא לא היה חושב עליהם בעצמו ויעזרו לו מאד בקידום העסק שלו.

טיפים נוספים

עקבו אחרינו

עניין אתכם?

אל תהססו ליצור איתנו קשר

כל הצוות זמין עבורכם במספר טלפון הבא:
5/5

בזכות GENESISSEO הצלחתי לחסוך הרבה מאוד כסף בפרסום ממומן ועכשיו האתר במצב "טייס אוטומטי" – תודה רבה!

קידום אתרים - תזניק את העסק שלך בגוגל

טופס להגדלת תנועה אורגנית וקבלת לידים.