כידוע ממפה גוגל את כל האתרים ברשת, ולאחר מכן קובעת את הדירוג שלהם. השאלה ששואלים את עצמם כל אנשי קידום אורגני היא, לפי מה מחליט גוגל איך לדרג את האתרים שכוללים את אותה מילת מפתח או ביטוי שהוקלד בשאילתה של גוגל.

התשובה היא שיש לעקוב אחר כל השינויים שמבצעת גוגל באלגוריתם שלה. זוהי בעצם נוסחה מתמטית המתבססת על ציונים שמקבל כל דף ואתר ברשת בהתאם לפרמטרים של גוגל. לכל מי שעושה קידום אורגני וגם ניהול מוניטין בגוגל, חשוב לדעת מה קורה באלגוריתם הזה.

עד היום עשתה גוגל כמה וכמה עדכונים חשובים כמו פלורידה, אוסטין, ברנדי, ג'אגר ועוד אשר שינו לחלוטין גישות וטכניקות עבודה.

בנובמבר 2003 למשל זעזע את עולם הספאם עדכון פלורידה אשר ביטל את האפשרות שהפגזת מילות מפתח, פעם אחת יותר מהמתחרה שלך, תוביל אותך למקום הראשון. אתרים רבים נעלמו אבל זה לחלוטין היה עדכון חשוב שגם מיצב את גוגל כמנוע החיפוש המוביל מבין כל מנועי החיפוש בעולם.

עדכון ג'אגר- JAGGER

באוקטובר 2005 נעשה עדכון ג'אגר אשר מאחוריו היו כמה עקרונות חשובים. ראשית הוא ביקש להתחיל במלחמה מול רשתות הקישורים שנוצרו בהמוניהם באופן אוטומטי , העתיקו תכנים ועוד. הסיבה השנייה הייתה האפשרות להכניס לתוצאות החיפוש גם מסמכים אותם יסרוק הרובוט של גוגל והשלישית, האפשרות לכלול בתוצאות החיפוש גם אתרים שהם מסוג GOOGLEBOT. העדכון הזה המשיך להילחם בחוות קישורים, קישורים הדדים, קישורים לא איכותיים וקניית קישורים והוא עושה את זה עד היום. קידום אתרים אורגני הפך לעסק טהור בלי מניפולציות. נעשה בדצמבר 2005 עדכון ביג דאדי, שהציף את הנושא של תוכן גנוב, מועתק, משוכפל או גנוב.

עדכון קפאין

בשנת 2010 יצא עדכון קפאין שנגע בעצם בתחום של עדכון תשתית ואפשר לגוגל לאנדקס כטריליון דפים אם תרצו. החיפוש הפך למהיר יותר והסריקה השתכללה, מה שהוביל לאנדקוס של 50% יותר ממה שהיה קודם.

עדכון פנדה

עדכון פנדה הוא בין העדכונים הכי משמעותיים ומשפיעים שנעשו בגוגל. הוא הוכנס בפברואר 2011 וגרם לכך שאתרים איבדו מיקומים וחוו ריגרסייה רצינית. עדכון קונג פ ו פנדה, השם השני שניתן לו טיפל בכל מה שקשור לתוכן לא רלבנטי או תוכן שאין בו שום ערך לגולש. חוות תוכן שהוקמו, רק על מנת להכניס מאמרים עם קישורים קרסו. עד היום חשים אנשי קידום אתרים בגוגל ואחרים את "המכה" של פנדה. בזמנו יצאו גוגל בהכרזה שרק 12% מהאתרים ייפגעו מכך, אבל העדכון שהחל את דרכו כעדכון פארמר, פגע בהרבה מאוד עסקים ואתרים טובים והציף גם אתרי ספאם עם תוכן משוכפל. זהו עדכון שממשיך כל העת להתעדכן ומאז ממשיכה גוגל לעדכן את העדכון הזה באלגוריתם שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *